"Toen dat was gelukt, stond er een prachtig bedrijf dat ook de Formule 1 race heeft gedaan."

Expert Interview Teun Verheij

Teun Verheij is oud SportMarketing & Management student en mede oprichter van SportVibes digital, wat is geïntegreerd bij SportVibes. In het interview verteld Teun over zijn tijd bij #TeamSMM, hoe hij zijn weg heeft gevonden in de sportwereld en deelt hij tips en tricks.

ALS JE AAN SMM DENKT, WAT IS DAN HET EERSTE WOORD WAT IN JE OP KOMT?

Gezelligheid! We hadden een leuke groep en wij waren de eerste lichting. Wij zaten daar met een groepje studenten en de opleiding was helemaal nieuw. Dat had iets heel bijzonders! SMM was gewoon heel gezellig en het was en leuke fase in mijn leven.

HEB JE NOG CONTACT MET DIE KLASGENOTEN?

“Ja, ik kom oud-studenten in het werkveld nog weleens tegen. Met Kiki Streefkerk heb ik veel contact en ook met Rick van der Linden.”  

WELK MOMENT IN JE SMM-TIJD IS JE HET MEEST BIJGEBLEVEN?

“Het moment dat mij het meest is bijgebleven, is de studiereis naar Australië! Dat was een hele mooie reis.”

Wat hebben jullie daar gedaan?  

“Het doel van de reis was om te kijken hoe in Australië de sport georganiseerd werd.”

IN HOEVERRE BEN JE NU NOG BETROKKEN BIJ DE OPLEIDING SMM?

“Af en toe geef ik gastcolleges en onlangs heb ik een minor gegeven. Verder ben ik betrokken bij het afstuderen als afstudeerexaminator. “

KUN JE ONS VERTELLEN HOE JOUW LOOPBAAN BINNEN SPORTMARKETING & MANAGEMENT ER TOE NU TOE UIT HEEFT GEZIEN?

“Dat is eigenlijk een grappig verhaal. Toen ik klaar was met de opleiding SportMarketing & Management aan de Hogeschool Rotterdam ging ik in Amsterdam studeren. Daarna ben ik als projectbegeleider begonnen bij de Hogeschool Rotterdam en heb daar 3,5 jaar lesgegeven. Na de Hogeschool Rotterdam ben ik begonnen bij KPN. En vanuit KPN ben ik weer begonnen met SportVibes. “

WAT IS VOOR JOU HET HOOGEPUNT VAN JE CARRIĖRE (TOT NU TOE)?

“Zowel de Formule 1 als de oprichting van SportVibes was een hoogtepunt! Toen ik SportVibes ben begonnen, deed ik er alles aan om daar een ‘echt’ bedrijf van te maken. Toen dat was gelukt, stond er een prachtig bedrijf dat ook de Formule 1 race heeft gedaan. Dat is iets waar ik echt trots op ben!”

WAT VIND JE ZELF HET LEUKSTE AAN WERKEN IN DEZE BRANCHE?

“Je hebt te maken met mensen die emotioneel betrokken zijn bij hetgeen wat wij doen. De kunst is om iemand zo goed mogelijk te helpen in zijn of haar belevenis. En dat vind ik zo tof! Daarnaast vind ik de commerciële kans van sport erbij heel interessant. “

WAT MOET JE ECHT LEUK VINDEN ALS JE IN DEEZE BRANCHE WIL WERKEN?

“Het gevoel voor sport. Je moet het tof vinden om je mouwen op te stropen en volledig mee te draaien bij evenementen, terwijl andere mensen thuis op de bank zitten. Je bent veel onderweg en komt laat thuis. Dat moet je er wel voor over hebben. Dat zijn kenmerken die je bij échte sportmarketeers ziet. Alleen dan blijf je over!”

WELKE ORGANISATIE OF MERK IS VOLGENS JOU HÉT VOORBEELD OP HET GEBEID VAN GOEDE SPORTMARKETING?

“Met de Grand Prix werken wij samen met TIG Sports. Ook hebben we een joint venture, een afspraak tussen bestaande bedrijven om samen te werken, met het Circuit van Zandvoort. Een samenwerking waar ik heel trots op ben!”

HEB JE NOG TIPS EN TRICKS VOOR ONZE STUDENTEN?

“Ga werken als vrijwilliger op verschillende evenementen. Ga het gewoon doen! Zie het met je eigen ogen, pas dan ga je het snappen. Blijf niet in de collegebanken hangen, maar ga eropuit. Meld je aan voor bijvoorbeeld Event Makers en draai met de grote evenementen mee. Bij de Grand Prix hebben we 1500 vrijwilligers werken. Ga die meters maken en zie alles!”